Dag 6

14 september 2015 - Giardini Naxos, Italië

Vandaag om 7.15uur opgestaan. Helaas voel ik me niet lekker (buikpijn, aan de dunne, misselijk ed.) Dus het ontbijt maar even overgeslagen. Ilse heeft wel een yoghurtje, en appel mee naar de kamer genomen voor als ik straks trek krijg. Uiteindelijk toch maar het yoghurtje opgegeten en de appel meegenomen. Om 8.15uur gaan we op weg naar Agrigento (Akragas in de griekse periode). Hier komen we rond 8.45uur aan. We gaan dan een wandeling maken door de vallei van tempels met een echte Italiaanse gids Vittorio Palermo genaamd. We komen oa bij de Concordiatempel, tempel van Zeus en nog een paar andere. Erg mooi om te zien. Om 10.45uur zijn we klaar met de wandeling en kunnen we nog even wat drinken. Om 11.10uur vertrekken we naar Piazza Armerina, in dit plaatsje maken we een stop voor de lunch. Ik eet nog maar even niet mee. Rond 14.00uur vertrekken we naar Villa Romana del Casale. Hier komen we rond 15.00uur aan. Hier krijgen we zelf de mogelijkheid om lekker rond te lopen. Deze Romeinse villa is in 1929 opgegraven. Het is een villa met prachtige vloermozaïeken. En staat op de UNESCO-lijst beschermde monumenten. De mozaïeken waren erg mooi. Om 16.30uur gaan we naar ons hotel op de flanke van de Etna. Simpel hotel, maar een erg mooie omgeving. Hier komen we aan om 19.00uur. Om 19.45uur kunnen we eten. Heb een klein beetje van het hoofdgerecht en toetje op. Voel me gelukkig weer iets beter. (Maar ja hoort er bij mij bij op vakantie hè, ons zwak darmgestel). Daarna nog even gerelaxed op de kamer. Op tijd naar bed zodat we morgen weer helemaal fit zijn want dan gaan we naar de Etna.