Dag 5

11 september 2015 - Villaggio Mosè, Italië

Vandaag om 7.00uur opgestaan. Om 7.45uur gaan ontbijten, daarna de koffers gepakt en om 8.30uur vertrokken naar Monreale. Hier bezoeken we met onze gids Bianca de Duome. Deze kathedraal is gebouwd in opdracht van koning Willem II en was oorspronkelijk bedoeld als grafkerk. In ongeveer 20 jaar tijd ontstond een prachtig bouwerk uit de Normandische tijd. Met als hoogtepunt van de beschilderingen in deze kathedraal het beeld van de Pantokrator - Christus als heerser aller werelden. Hier komen we rond 9.30uur aan en vertrekken weer om 11.00uur. Daarna rijden we door naar Palermo. Hier krijgen we eerst de belangrijkste dingen vanuit de bus te zien. Daarna bezoeken we de kathedraal San Giovanni degli Eremiti. Vanbuiten erg mooi van binnen erg sober.daarna hebben we van 12.30uur tot 15.45uur vrije tijd in de stad. Eerst heerlijke Siciliaanse friet gegeten, erg lekker. Daarna de stad bekeken, eerst het operahuis Theatro Massimo, daarna naar zee gelopen erg veel mooie gebouwen en fonteinen in deze stad. Tot slot zijn we naar de stadspoort Porta Nuova gelopen. Toen was het alweer bijna kwart voor vier. We verlaten de stad Palermo en gaan door naar het plaatsje Agrigento, hier overnachten we in een leuk hotel. Onderweg maken we een koffiestop en we komen uiteindelijk rond 19.00uur aan bij ons hotel. Om 19.30uur gaan eten, daarna nog even gerelaxed op de kamer.

1 Reactie

  1. Gonny en Bas:
    11 september 2015
    Hoi meiden,
    Wederom erg leuk te lezen wat jullie meemaken, wij vinden het erg leuk te zien en te horen dat jullie erg genieten,
    Hopelijk blijft het weer erg goed . We zijn ook benieuwd naar jullie verhaal bij de Etna. Lijkt ons waanzinnig mooi.
    Wij vertrekken morgen en zullen jullie laten weten als we er zijn. Misschien tot horens of tot whats app morgen. Veel plezier .
    Papa en Mama