Dag 19

3 maart 2016 - Tambon Cha-am, Thailand

03-02-2016

Vandaag liep de wekker om 8.00uur af. Aangekleed en gaan ontbijten. Tussen 9.15-9.30uur worden we opgehaald voor een excursie. We gaan naar het Wildlife Rescue Center. Deze opvang is opgericht door een Nederlander Edwin Wiek uit Breda. Deze stichting vangt dieren op die o.a zijn misbruikt door kunstjes op straat te doen, of dieren waarmee je op de foto kunt voor geld enz. Eerst krijgen we een rondleiding door het opvangcentrum. We lopen eerst langs boomie de olifant, deze olifant is aan de linkerkant blind. We mogen haar banaantjes voeren. Daarna lopen we langs de andere verblijven oa. Gibbons, herten, krokodillen, makaki's, lori's. En nog een aantal andere dieren. Rond 12.00uur gaan we lunchen, gewoon tussen de vrijwilligers van deze stichting. Na de lunch om 13.00uur gaan we een wandeling met Boomie de olifant maken. Tijdens de wandeling mag je haar voeren. Je loopt aan de rechterkant van haar en dan heb je in je rechterhand de emmer met eten en om de 15 stappen geef je haar met links een stukje fruit in haar slurf. Het voelt in het begin wel raar, best zacht en slijmerig. Maar is echt een super ervaring. Na de wandeling mogen we Boomie wassen. Dit doen we met een tuinslang en schrobbers. Erg leuk en je ziet gewoon dat Boomie ervan geniet als je haar wast. Daarna gaan we met trucks naar de andere olifanten. Hier is ook een klein olifantje bij. Je gelooft het misschien niet maar als we bij deze verblijven aankomen wordt er gefilmd door Omroep Brabant. En wij worden hiervoor geïnterviewd. Het programma wat ze aan het opnemen zijn heet 'Het gevoel van daar'. Het wordt hoogstwaarschijnlijk in mei/juni uitgezonden op tv. Daarna bezoeken we de rest van de olifanten en rijden we nog langs beren en gibbons. Rond 15.45uur zijn we weer terug op het park en krijgen we nog een folder. Daarna gaan we weer terug naar ons hotel. Om 16.30uur komen we weer hier aan. Nog even gerelaxed en ons lekker gedoucht. De foto's terug gekeken van deze super mooie dag. Rond 19.00uur gaan eten bij Aroi Dee. Daarna nog even lekker gewandeld. Rond 21.30uur terug op de kamer. Nog even gerelaxed op ons balkon.

1. Gonny en Bas:
    3 maart 2016
    Gelezen.
  2. Gonny en Bas:
    3 maart 2016
    Super dagje ik ben jaloers