Dag 8
22 februari 2016 - Tambon Mae Salong Nok, Thailand
21-02-2016
Vandaag om 6.30uur opgestaan. Aangekleed spullen gepakt en uitgecheckt. Daarna zijn we gaan ontbijten. Om 8.00uur vertrekken we naar het Historisch park in Sukhothai. Hier komen we om 9.00uur aan en pakken we de fiets om het park te verkennen. We zien hier mooie oude ruïnes en tempels. Deze staan allemaal op de werelderfgoedlijst van Unesco. Rond half twaalf zijn we weer bij het beginpunt en pakken we nog wat lekkers te drinken. Om 11.45uur gaan we weer verder naar onze lunchplek. Hier komen we rond 13.00uur aan, en hebben we een heerlijke lunch. Rond 14.00uur rijden we weer aan voor de lange rit naar ons hotel we zouden onderweg een koffiestop maken bij een mooi meer waar we de zon onder kunnen zien gaan, maar helaas het loopt iets anders dan gepland. (Onderweg kijken we de film Buddha's lost children, een aanrader). Om 15.00uur stopt de bus en moeten we de bus uit, de bus heeft problemen met het koelings systeem van de moter. De moter gaat open en wordt gekoeld. Om 16.00uur kunnen we weer aanrijden. Ongeveer tien minuten later stoppen we bij een tankstation en is het weer raak en zijn er weer problemen met het systeem. Ditmaal kan het niet opgelost worden en moet er een andere bus komen. Deze komt uiteindelijk om 19.10uur aan. Spullen overgeladen en op weg naar het hotel. Voordat we vertrekken doen we met de groep een poule inleg 10 bath, en raden hoelaat we bij het hotel aankomen. Na een lange rit en nog een stop om wat eten te halen, komen we om 23.36uur aan bij ons hotel. Ik had de tijd geraden en win de pot van 210 bath. Nog even wat gerelaxed en daarna naar bed gegaan na deze lange dag.
Vandaag om 6.30uur opgestaan. Aangekleed spullen gepakt en uitgecheckt. Daarna zijn we gaan ontbijten. Om 8.00uur vertrekken we naar het Historisch park in Sukhothai. Hier komen we om 9.00uur aan en pakken we de fiets om het park te verkennen. We zien hier mooie oude ruïnes en tempels. Deze staan allemaal op de werelderfgoedlijst van Unesco. Rond half twaalf zijn we weer bij het beginpunt en pakken we nog wat lekkers te drinken. Om 11.45uur gaan we weer verder naar onze lunchplek. Hier komen we rond 13.00uur aan, en hebben we een heerlijke lunch. Rond 14.00uur rijden we weer aan voor de lange rit naar ons hotel we zouden onderweg een koffiestop maken bij een mooi meer waar we de zon onder kunnen zien gaan, maar helaas het loopt iets anders dan gepland. (Onderweg kijken we de film Buddha's lost children, een aanrader). Om 15.00uur stopt de bus en moeten we de bus uit, de bus heeft problemen met het koelings systeem van de moter. De moter gaat open en wordt gekoeld. Om 16.00uur kunnen we weer aanrijden. Ongeveer tien minuten later stoppen we bij een tankstation en is het weer raak en zijn er weer problemen met het systeem. Ditmaal kan het niet opgelost worden en moet er een andere bus komen. Deze komt uiteindelijk om 19.10uur aan. Spullen overgeladen en op weg naar het hotel. Voordat we vertrekken doen we met de groep een poule inleg 10 bath, en raden hoelaat we bij het hotel aankomen. Na een lange rit en nog een stop om wat eten te halen, komen we om 23.36uur aan bij ons hotel. Ik had de tijd geraden en win de pot van 210 bath. Nog even wat gerelaxed en daarna naar bed gegaan na deze lange dag.

Leuk om dit weer te lezen, wederom herkenbaar behalve die bus haha
Groetjes en kusjes ook van oma