Dag 6

20 februari 2016

19-02-2016

Vandaag om 7.15uur opgestaan, aangekleed en gaan ontbijten. Om 8.30uur vertrekken we met 2 kleine busjes om eerst de oorlogsgeschiedenis rondom Kanchanaburi te gaan ontdekken. Rond 9.30uur komen we aan bij de hellfire Pass een van de meest indrukwekkende stukken van de dodenspoorweg. Waar vele krijgsgevangenen zijn overleden tijdens de aanleg van deze beruchte kloof. We maken eerst een rondje door het informatiecentrum om vervolgens een stuk van de pass te lopen. Onderweg zijn er nog delen van de spoorweg zichtbaar. Ook zijn er vele monumentjes/ herinneringen voor de overleden slachtoffers. Deze route lopen we met een audio aparaat zodat je ook wat achtergrondinformatie en verhalen van mensen die het hebben overleefd mee krijgt. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Rond 11.15uur vertrekken we weer voor de volgende stop onze lunchplek. Een heerlijke lunch in een klein restaurantje in het dorp. Daarna rijden we door naar het Erawan Nationaal Park. Hier bezoeken we de Erawan waterval deze bestaat uit 7 plateaus, wij zijn gelopen tot plateau 4 en hebben hier lekker gezwommen. Een ervaring zijn we rijker want bij het zwemmen in deze waterval krijg je er een gratis voetmassage bij doordat de vissen die er zwemmen aan je voeten gaan knabbelen. Was een erg vreemd gevoel, ik vond het ook niet zo prettig als ik eerlijk ben. Om 16.30uur vertrekken we weer met busje naar ons hotel. Onderweg in het busje kijken we naar The Voice of Thailand, was erg grappig om te zien. rond 17.10uur komen we weer bij het hotel en hebben we even lekker gedoucht en nog wat gerelaxed. Om 18.30uur vertrekken we weer met de bus naar Kanchanaburi stad om daar aan de River Kwai op een vlot te stappen om te gaan dineren. We drijven met het vlot die voort getrokken wordt door een klein bootje naar de beruchte brug over de River Kwai om vervolgens weer om te draaien naar het beginpunt. Het eten was erg lekker en we hebben verder genoten onder een drankje en Hollandse muziek. Van André Hazes tot Nick Schilder en Thomas Berge. Was erg gezellig. Rond 21.45uur eindigt deze tour en gaan we weer terug naar ons hotel waar we rond 22.30uur aankomen. Nog even relaxen op de kamer alles is al donker bij het hotel. Daarna op tijd naar bed, morgen weer vroeg dag. We gaan weer door naar een volgend hotel in deze reis en vertrekken om 7.00uur.

3 Reacties

  1. Gonny en Bas:
    20 februari 2016
    Op deze manier genieten we met jullie mee. We zijn alweer benieuwd naar de komende verslagen,
  2. Gonny en Bas:
    20 februari 2016
    Weer stukje van de reis gelezen maar deze keer niet herkenbaar. Zoals je het beschrijft kan ik he me wel voorstellen in 1 woord GEWELDIG volgens mij
    xxxxxxxxx papa en mama
  3. Gonny en Bas:
    20 februari 2016
    Hey we kunnen wederom meegenieten van jullie reis, dit keer voor ons niet bekend, maar zoals je beschrijft kan ik me indenken in 1 woord GEWELDIG.
    xxxxxx papa en mama